2014. február 23., vasárnap

Vasárnapi illatok


 
Körtés banános magfelfújt



Az úgy történt, hogy minap készítettem egy csokis banános kókuszgolyót, és bár finom lett, sehogyse akart elfogyni. Rá-rá néztem, de egyre szomorúbb szemekkel. Így lettek aztán beleolvasztva egy jó kis felfújtba. 

 
Hozzávalók a kókuszgolyókhoz, amit igazán már nem is szükséges golyóvá formálnunk

30 gr kókuszzsír
30 gr kakaó (ekkora mennyiségtől 80%-os étcsoki keserűsége lesz, de ide most jól jön)
1 ek méz vagy eritrit
2 banán

Felolvasztjuk a kókuszzsírt, hozzáadjuk a kakaót, az eritritet és robotgéppel összedolgozzuk. Beledobjuk a két banánt is, közben folyamatosan igyekszünk használni a  robotgépet, hogy a massza sima maradjon, ne csomósodjon. Ha kész, félretesszük, hűljön le picit.


További hozzávalók


50 gr kókuszreszelék
50 gr dió
50 gr mogyoró
1 ek eritrit
2 tojás sárgája
3 tojás fehérje
1 csipet só
2 érett körte 
1 lehelet szódabikarbóna


A kókuszt  és  a magokat majdnem lisztszerűvé daráljuk. Pürésítjük a körtét is, majd a fenti hozzávalókat   - a tojás fehérjét kivéve- összedolgozzuk, és  belekeverjük a "hamis"  kókuszgolyót masszát is. Végül a fehérjét is habosra keverjük és óvatosan hozzáadjuk a készülő sütinkhöz.Tetejét megszórjuk durvára darált mogyoróval, dióval, amiből maradt még. 

Nekem régifajta sütöm van, hőfokot nem tudok rajta állítani, de nagyjából 190 fokon 30-40 perc alatt kész van.Én egy kicsit puhára hagytam, így krémes maradt a belseje.  





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése